"Astagfirullah.. maafkan ana. ana terlupa kalimah itu {muslimah itu tidak dipandang dan tidak memandang}" ♥

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

ALLAH ALLAH ALLAH..
ampunilah hambaMU ini ya ROBBI...
aku telah mengotorkan hatiku ini..
sesungguhnya ENGKAU MAHA PENGAMPUN lagi MAHA PENYAYANG ya ALLAH..

*yakinlah bahawa DIA akan mengampunkan dosa-dosamu wahai diri..
DIA tidak kejam.. malah DIA MAHA PENYAYANG.. DIA lah MAHA SEGALA KEBAIKKAN..


kepada diri adam itu..
maafkan ana kerna telah mendatangkan kemarahan enta kepada ana..
sesungguhnya DIA mengetahui apa yang terjadi kepada ana..
ya adam.., ana yakin ana mengenali diri enta..
maafkan ana kerna muncul di hadapan enta..
ana terlupa kalimah itu.. maafkan ana..
kalimah itu {muslimah itu tidak dipandang dan tidak memandang}..
sungguh ana terlupa kalimah itu.. Astagfirullah...
semoga enta bahagia dengan dirinya hingga ke syurgaNYA..

"celakalah mereka yang memandang kecil dosa yang mereka lakukan ! ya ALLAH ! keluarkan daku daripada munafiq kepada siddiq ya ALLAH...! "
 Firman Allah bermaksud:
“Katakanlah : Wahai hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, jangan kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa semuanya. Sesungguhnya Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu, dan berserah dirilah kepada-Nya sebelum datang azab kepadamu Kemudian kamu tidak dapat ditolong (lagi).” (Surah al-Zumar, ayat 53-54)
"hatiku kini hanya cenderung kepadaNYA insyaALLAH sejak kau menjauhkan diri.."
"kepergianmu membawa berjuta hikmah kepada diriku.."
"ALLAHUALLAH.., keluarkan daku dari munafiq kepada siddiq ya ROBBI.."

"Ya ALLAH.., jika engkau halalkan aku merindui kekasihmu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada MU.. Ya ALLAH.., jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMU, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMU.. Ya MUHAIMIN.., jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMU.. Ya ROBBANA.., jika aku jatuh cinta, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari padaMU. Ya ROBBUL IZZATI.., jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui JIHAD dan SYAHID di jalanMU.. Ya ALLAH.., jika aku menikmati cinta kekasihmu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatn indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMU, janganlah biarkn aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU.. Ya ALLAH.., jika ENGKAU halalkan aku merindui kekasihmu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga terlupa pada kekasihMU yang hakiki dan abadi.. kupuja ENGKAU wahai cahaya abadi bukan kerana aku takut siksa dariMU namun aku tak ingin ada cahaya lain yg membutakanku.. ENGKAU tempat seluruh rinduku berlabuh menghantarkan bait-bait syahadat pada puncak magfirahMU, kerlip lilin dalam gua kesadaranku senantiasa menyala, bersama tetes air mata dzikir yang tak henti dari bening bola mata.. patah-patah lidahku mengucapkan asmaMU meraih damai yang memancar dari 99 nama.. tak ada kematian selain kematian dengan memegang teguh panji-panjiMU ruhku masih menyebut asmamu ketika jasad tak lagi mampu menggerakkan Roka'at panjang keiklasan.. ALLAHummasolli'alasaidinaMuhammad wa'alaalihiwasohbihiwabarikwassalam wAlhamdulillahiROBBIL'alamin.."

__________________________________________________________
sumber ; copy paste insyaALLAH Alhamdulillah ♥
penukang ; m.f ;) ♥
Alhamdulillah.. Wassalam.. ♥

Tiada ulasan: